לחבר קרוב נולדה בת. אחרי שני בנים. שמחה גדולה ו…. נכון, רציתי לקנות מתנה. הזדמן לי להיות על יד חנות
דברי הילדים ששמה מורכב משלוש מילים. התקשרתי אל אותו חבר, במזל, הוא ענה לי, שכן עיסוקו, מקשה עליו להיות זמין. שחתי לו על מיקומי וגם על כוונותיי. ’רק לא זה’, הוא נאנח. לא עוד צעצועי פלסטיק… עדיף כלום.

ואני, רומניה מבית טוב, כלום – לא עובר מבחינתי. נדרשתי לחשיבה. התחלתי לעלעל ברחבי האינטרנט. עיני צדה, ערסל קטן, ’עריסל’ ממותג ילדי טבע, שמתאים לגילאים צעירים (עד 3), עיצוב מקסים, הכול מרגיש טבעי, כותנתי, התחשק לי לחזור לעוברות הזנוחה של עצמי, כדי להשתחל לערסלון הקסום. יצרתי קשר עם ההוגה של האביזר הנחשק.

מתברר שכל ערסל נתפר בעבודת יד, במטולה, בסטודיו של שירלי נאוי, אמנית רב תחומית, שהתמחתה בערסלי תינוקות וערסלי ישיבה. המגע עם הבד, יחד עם הנדנוד, מדמה לתינוק תחושה של רחם, מסייע בויסות חושי, אינטליגנציה רגשית, יכולות מוטוריות. כמו כן, התנועה המרחבית מסייעת לפיתוח המערכת הסנסומוטורית. עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, הוא מהווה כלי טיפולי של ממש. כמובן שהזמנתי אחד עבור ביתו של החבר.

התחלתי לבחון את עניין הנדנוד באשר הוא. התייעצתי עם המורה שלי לפרחי באך, שמלמדת גם קינסיולוגיה – אורית מקלר. והיא סיפרה לי כך: המוח האנושי, מחולק לחלקים שונים שחולשים על תפקודים ופונקציות שונות. על מנת ללמד את המוח לעבוד בשיתוף פעולה, ולאפשר איזון, צריך לטפח את הקואורדינציה בין החלקים השונים.

איזון בין החלקים השונים מקנה: נטרול של מתח (סטרס), שיפור יכולת חשיבה, תכנון וארגון טובים יותר, הבחנה בין עיקר וטפל, יצירת סדרי עדיפות, קשב, זיכרון וגמישות במצבים משתנים (הנה אני למעלה, הנה אני למטה…). נדנוד, הינה דרך מושלמת להפעיל, לתקשר ולאזן בין החלקים השונים של המוח. במחיר נמוך: פסיכולוג, מורה פרטי, מאמן ותרופה לזיכרון.

ואני לא הבנתי את המשיכה המשונה שהייתה לי תמיד לערסלים ונדנדות. זה פשוט מרגיע, מערסל ונותן עצירה יזומה, מטירוף החיים, מחבר אותנו לילדים שהיינו.

ואם מדברים על ילדים, אני רוצה לשתף אתכם בחלום קטן ומציק שהיה לי. מאחר ואני לא הולכת לבריכות ציבוריות (בגד ים, אתם יודעים…) ובבית, מה לעשות, אין לי בריכה, אז אני נמנעת מאחת מהאהבות הגדולות שלי: שכשוך במים.

לפני שנה, כשסיירתי עם בני בחנות צעצועים והכנסתי לעגלה שלנו בריכה משפחתית קטנה. המבט שהוא תקע בי, הינו משהו שאקח אתי לכל אותם הרגעים שלפני המוות. בבושה, החזרתי למקום את בריכת החלומות שלי. גם נבוכותי על עצם הרעיון.

חלפה שנה והנה, יצא לי להסתובב לבדי. בריכה ססגונית, בצבעי דגל הגאווה, תפסה את עיני. הצצתי על סביבותיי, איש לא הכיר אותי. הכנסתי בזריזות את הבריכה לסלסלה שלי והיתממתי, כאילו אני אמא מרוטה לקטנטנים, שחפצה בכמה דקות שקט בשעות אחר הצהרים החמות.

אבל: החלק הקשה היה עוד לפני: לתקשר את הטירוף הזה לבני משפחתי, שגם כך לא כל כך סגורים על שפיותי שהופכת דקיקה ככל שעוברות השנים… בלי למצמץ, העליתי אותה למרפסת, חוט שנקשר לצינור, העלה אותו למעלה.

להפתעתי, בני, כן, אותו אחד שמסמר אותי במבטיו, ניפח את הגיגית החדשה שנראתה די מבטיחה. מלאנו אותה במים, אצתי רצתי ללבוש את בגד הים שלי וצללתי לתוכה. תאמינו לי – תענוג צרוף. בלי להשתכשך עם כל בני ישראל לדורותיהם. באותו היום נחתי את מנוחת הצהרים הראשונה שלי מזה זמן רב.

נדנוד ומים. מי שימציא משהו שמשלב את שתי המהויות האלה – יהיה מיליונר!

[לפרטים על העריסל: שירלי נאוי מס’ טלפון: 052-2812048. www.arsalim.co.il ]

נגישות
Call Now Buttonהתקשרו